رشت-مدیر عامل برق منطقه ای گیلان در نشست خبری گفت: پروژه پست جدید ۶۳.۲۰ کیلو ولت صومعه سرا قبل از پیک بار سال ۹۷ به بهره برداری می رسد.

پست جدید ۶۳.۲۰ کیلو ولت GIS صومعه سرا به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، عظیم بلبل آبادی مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان ظهر امروز ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر و ایام فاطمیه اذعان داشت: عملیات اجرایی پروژه پست جدید ۶۳.۲۰ کیلو ولت صومعه سرا که با هدف تامین برق مطمئن شهر صومعه سرا و جایگزین نمودن آن به جای پست قدیمی شهر از آذر ۹۴ شروع شده است طبق برنامه ریزی های انجام گرفته در سال ۹۷ به بهره برداری خواهد رسید و شرکت حشمت رود ک به عنوان پیمانکار بخش ساختمانی و شرکت قدس نیرو به عنوان مشاور در الین پروژه فعالیت می نمایند.

وی افزود: شرکت برق منطقه ای گیلان بعنوان یک شرکت برنامه محور سعی نموده است که با ارائه برنامه های کوتاه مدت و همچنین بلند مدت و استراتژیک نسبت به تامین انرژی برق مطمئن و بازار مشترکین اعم از خانگی و صنایع سنگین و با شعار (( اخلاق مدار در روابط انسانی و نوآور در صنعت برق کشور )) اقدام نماید.

عظیم بلبل آبادی در ادامه اتخاذ رویکرد افزایش بهره وری نیروی انسانی در شرکت برق منطقه ای گیلان، توجه ویژه به موضوع مدیریت مصرف انرژی به طور کلی، پیگیری و اجرای پروژه های  طرح ویژه شبکه انتقال و فوق توزیع استان،  تامین منابع مالی پروژه های انتقال و فوق توزیع استان و بکارگیری انرژی پاک و تجدید پذیر را پنج سرفصل و محور اساسی شرکت برق منطقه ای خواند و گفت: نظر به اینکه مطابق برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران(( بهبود بهره وری))  سازمان ها و شرکتها همواره بعنوان یکی از مولفه های رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مد نظر و توجه ویژه قرار گرفته لذا شرکت برق منطقه ای گیلان نیز که مسئولیت تامین، انتقال و فروش انرژی الکتریکی براساس ضوابط و مقررات وزارت نیرو و شرکت توانیر در منطقه جغرافیائی گیلان را برعهده دارد، با درک عمیق مسئولیت های اجتماعی و سازمانی خود و با اغتنام از فرصت حاصله ، تمامی سعی و تلاش خود را معطوف به اتخاذ رویکرد مناسب در زمینه افزایش بهره وری شرکت نموده است و در این راستا و ارتباط پروژه هایی چون اجرای «سیستم مدیریت یکپارچه»   ، اجرای پروژه ISO را دست اقدام دارد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان با تاکید بر گذشت بیش از ۱۵ ماه از  اجرای  دوپروژه فوق تصریح کرد: این پروژه ها میتواند، در زمینه های بهبود عملکرد، و دادن مبنایی برای طرح های توسعه پایدار، افزایش رضایت مشتریان و ارائه خدمات مطلوب تر با رعایت الزامات قانونی کمک شایانی نماید.

عظیم بلبل ابادی، با اشاره به آغاز و اجرای پروژه های طرح ویژه شبکه انتقال و فوق توزیع استان گفت: در این ارتباط. حدود ۱۲۰ میلیارد تومان پروژه خط و پست انتقال و فوق توزیع از اوایل سال ۹۵ کلید خورده است و از انجاییکه احداث پروزه های خط و پست معمولا بازه زمانیحدود ۱۸ الی ۲۴ ماهه را به خود اختصاص می دهد لذا در سال ۹۵ به میزان ۱۵۰ مگاولت امپر به ظرفیت نامی منصوبه  پستهای فوق توزیع و همچنبن ۳۱.۵ کیلومتر مدار به طول خطوط فوق توزیع استان اضافه گردیه که  بار مالی این بخش حدود ۴۱.۵ میلبارد تومان برای سال ۹۵ می باشد.

وی یا تاکید بر بهره برداری از پروژه های جدید تا قبل از پیک تابستان سال ۹۷ گفت: پروژه پستهای ۶۳.۲۰ کیلو وات G.I.S توحید گلسار، و سلیماندراب رشت، و صومعه سرا و پست A.I.S سپیدرود رشت هرکدام با ظرفیت نامی ۲*۴۰ مگا ولت آمپرتا پیک تابستان ۹۷ مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. البته بار مالی چهار دستگاه پست فوق به همراه خطوط ارتباطی مربوطه بالغ بر ۱۱۸ میلیارد تومان خوهاد بود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان از اضافه شدن ۵۸۰ مگا ولت آمپر به ظرفیت نامی فوق توزیع گیلان در سالهای ۹۵ و ۹۶ خبر داد و تصریح کرد: در راستای  افزایش ضریب اطمینان و پایداری شبکه انتقال استان نیز  پروژه احداث ۲۳۰.۶۳.۲۰ کیلو ولت غرب رشت و اتصالات مربوطه واقع در روستای پس ویشه با ظرفیت ۲*۱۶۰ مگاولت امپر و با بار مالی حدود ۱۲۰ میلیاردتومان کلید خورده است.

بلبل ابادی در خصوص بکارگیری انرزی پاک و تجدید پذیرگفت: این شرکت در این ارتباط نیز با استفاده از سرمایه گذاری خارجی و داخل کشور بمنظور احداث ۶۰مگاوات نیروگاه و تولید برق از انرژی خورشیدی و همچنین ۲۰۰ مگاوات نیروگاه و تولید برق از انرژی بادی در دستور کار قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.